Undgå skader i dit hjem

0
122

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

At undgå skader når man dyrker sport er noget af det vigtigste der er. At overbelaste kroppen er aldrig en god idé og får man en meget slem skade kan det gøre at du ikke får dyrket motion i lang tid og det kan endda også have vidtgående konsekvenser for dig resten af livet. Derfor skal du gøre alt hvad du kan for at undgå skader og aldrig overbelaste din krop alt for meget. Man skal selvfølgelig presse sig selv og sin krop, men du skal kende dine grænser så du ikke ender med at skade dig selv resten af livet.

Men hvordan gør man så det? En af de bedste måder man kan gøre det på er at sørge for at de ting man gør både før og efter træningen er på plads. Det vil sige at man før træningen skal sørge for at man i et roligt tempo og uden at stresse musklerne for meget får varmet dem godt og grundigt op. Det kan også være at du skal varme hele kroppen op og ikke kun de muskler du har tænkt dig primært skal være brugt. Skal du f.eks. ud på en løbetur, så sørg endelig for at overkroppen også er varm.

Derudover så er det også vigtigt at du får lavet den rigtige nedkøling af dine muskler. Normalt vil det være en god idé hvis du kan køre en omvendt opvarmning så dine muskler ikke bare går fra maksimal ydeevne til fuld afslapning. Derfor kan du løbe i et stille tempo lidt efter din motion og sørge for at strække musklerne godt ud efter de er blevet brugt. Det kan også være du skal bruge nogle recovery boots for at sørge for at dine muskler restituere hurtigere og du derved ikke får dem overbelastet så hurtigt igen

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here